Obsah
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Příjem rozhlasového nebo televizního signálu ve zhoršené kvalitě
3. Pojmenování (název) životní situace
Příjem rozhlasového nebo televizního signálu ve zhoršené kvalitě
4. Základní informace k životní situaci
- přijímaný signál má nedostatečnou úroveň nebo je nekvalitní z důvodu vícecestného šíření vlivem odrazů od okolního terénu (nedostatečné pokrytí),
- k zastínění signálu nebo jeho degradaci odrazy došlo z důvodu výstavby nadzemních objektů a související stavební činností v okolí místa příjmu,
- použitím nekvalitního přijímacího zařízení (tj. antény, zesilovače, anténního svodu a přijímače) nebo jeho nevhodné instalace nebo závadou některé z jeho částí,
- nedostatečnou odolností přijímacího zařízení vůči silnému signálu blízkého vysílače (např. GSM, UMTS, LTE, radaru atd.),
- závadou na vysílací straně,
- v časově omezené době mimořádných podmínek šíření rádiových vln (např. při inverzi) příjmem vzdálených vysílačů pracujících na stejném kanálu.
- kostičkování nebo zastavení (zamrznutí) obrazu,
- krátkodobý výpadek nebo zkreslení (cvaknutí, "kliks") zvuku,
- ztráta obrazu i zvuku,
- selhání nebo nenaskočení programu (kanálu),
- obraz a zvuk nejsou synchronizovány.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
- zkontrolovat instalaci přijímacího zařízení: venkovní antény (její vhodnost pro přijímaný kanál, mechanický stav, upevnění, směrování a polarizaci), zesilovače (nutnost a vhodnost jeho použití), anténního svodu (celistvost, správné připojení, použití symetrizačního členu), vlastního přijímače (bezchybnou funkci a správné naladění na přijímaný kmitočet), přidružených zařízení (připojení audio-video techniky, satelitního přijímače, set-top-boxu atd.),
- prostřednictvím vnitřní (pokojové) nebo jiné náhražkové antény většinou nelze kvalitní příjem zajistit.
- zkontrolovat celistvost účastnické šňůry, včetně jejího správného připojení, a vlastní přijímač (jeho bezchybnou funkci a správné naladění na přijímaný kmitočet),
- v případě, že není zjištěna závada vlastního přijímacího zařízení v bytě, kontaktovat provozovatele společného rozvodu (TKR nebo STA), který zajistí odstranění případné závady společného rozvodu.
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
8. Na které instituci životní situaci řešit
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
16. Elektronická služba, kterou lze využít
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.